Tradewinds på NorShipping 2019

Kunden

TradeWinds er en engelskspråklig ukeavis som dekker internasjonal shippingindustri. Den eies av det norske mediehuset NHST Media Group som blant annet utgir Dagens Næringsliv. Avisen har et opplag på drøyt 8000 og er den mest leste betalte shippingavisen i verden. Avisen har avdelingskontorer i åtte forskjellige land.

Oppdraget

Modus Design har jobbet med denne kunden på flere Nor-shipping og fikk igjen tillit og oppdraget med å designe og levere standen på Nor-shipping 2019. Standen denne gangen var et samarbeidsprosjekt mellom Tradewinds og Norges Varemesse hvor et TV-studio var hovedaktiviteten på standen. TV-studioet var arrangementets offisielle TV-produsent og innholdet ble produsert og redigert på standen.

Vi etablerte et studio som både var skjermet nok til at det kunne foregå intervjuer uten forstyrrelser, og samtidig innsyn nok til at man kunne se hva som foregikk når man passerte i midtgangen utenfor standen. Resten av standen besto av en stor bakvegg med integrert LED-skjerm og en disk. I tillegg podier med aviser. Hele standen var bygget i alu-systemer, en kombinasjon av beMatrix og PrintFrame.

Veggmaterialene var en kombinasjon av lette og transparente stoffprint og plater med print. I tillegg disk og podier i MDF. Kostnadseffektive og bærekraftige gjenbruksløsninger.