Utgangspunktet var at Orange hadde vokst ut av eksisterende kontorer og på vei inn i nye lokaler som var dobbelt så store. Orange var nye i Norge og ville at lokalene skulle gjenspeile deres visjon: å være Norges ledende leverandør av cybersikkerhetstjenester, og deres verdier: modig, engasjert, profesjonell – og litt ut av boksen.
Vi begynte med et forprosjekt hvor vi så på følgende områder:
- Inngangspartiet og resepsjonsområde
- Dekor på alle glassflater basert på behov for skjerming/begrensning av innsyn
- Navn/skilting møterom
- Fellesområdene – dekor – bilder, grafikk, planter og andre elementer
- Chill/Spill-soner
- Toaletter – merking av dører
Med utgangspunkt i brief og kundens (moderselskapets) designmanual fikk vi relativt frie tøyler til å tegne ut forslag til hvordan sonene kunne utformes. Neste trinn i prosessen var å velge endelig design, material- og fargebruk, prøvetrykk og produksjonsprøver og; viktig; foreta en grundig oppmåling sammen med vår produksjonsansvarlig.
Tiden var knapp fra første henvendelse til kontoret skulle være ferdig dekorert og ansatte skulle flytte inn: 7 uker – og rett før jul! Vi rakk det – med en trinn to ut på nyåret. Og snart må de utvide igjen.