Norges Ishockeyforbund

Kunden

Norsk Ishockey skal forankres og kjennetegnes av tre grunnleggende verdier: «Engasjert – Raus – Ekte» . Verdiene er tydelige retningsgivere og  setter  klare  rammer  for  de holdninger som skal  prege Norsk Ishockey.

 

Eiendoms Plan Management og USBL

Oppdraget

Innledningsvis var oppgaven å revitalisere Ishockeyforbundets profil og redesigne den gamle forbundslogoen, og tilpasse denne digitale og fysiske flater. Oppdraget utviklet seg videre til å omfatte kontordekor, klesdesign og design av logoer for ulike ligaer i Norges Ishockeyforbund; f.eks. Bambusa-ligaen og Fjordkraftligaen.

 

Eiendoms Plan Management og USBL

Løsningen

En viktig del av oppgaven var å ivareta det visuelle utrykket fra den gamle forbundslogoen og samtidig tilpasse den til dagens krav for digitale flater. Vi utviklet en egen profilhåndbok som viser et friskt, aktivt forbund med et modig visuelt uttrykk. Denne visuelle identiteten gjenspeiles i interiøret av forbundets nye lokaler – på alt fra veggdekor til stumtjenere.

Vi har designet nye landslagsdrakter, egen Mersh kleskolleksjon, div. Ligalogoer, og nå sist; logo og profil til søknaden om tildeling av Ice Hockey World Championship Norway 2027.

 

Eiendoms Plan Management og USBL