Nespresso – Smak2020

Kunden:

Nespresso Norge – Nestlé Nespresso SA er et heleid datterselskap av den internasjonale Nestlé Group.

Nespresso er markedsledende innen kapselmaskiner, og henvender seg både til bedriftsmarkedet (B2B) og private aktører gjennom sine Nespresso Boutiques. Nespresso er ikke bare en kaffe, det er en ekte opplevelse som kombinerer perfeksjon og glede, enkelhet og estetikk. Det stiller høye krav til oss som leverandør.

Nespresso Norge har vært en trofast kunde gjennom flere år, og vi har levert alt fra butikkdisplay, små markedsplasser til messestands på ulike messer.

Oppdraget:

På SMAK-messen møter Nespresso sine B2B-kunder.

Tema: Fra plante til kopp – Lag din egen kaffe!

Det er viktig for Nespresso å være konsekvent i materialbruk og fargevalg, og gjennom de siste årene har de endret uttrykk fra mørk mahogny til det lyse, nordiske. Lyst treverk sammen med det svarte gir en ren og sofistikert atmosfære, og det hele krydres av de friske fargene i kaffekapslene.

Materialer/fargevalg:

Ved å vise veien fra kaffeplanten til kaffekopp ønsket Nespresso å fortelle om sitt arbeid for ansvarlighet og bærekraft og om hvordan kaffesmaken tas vare på helt fram til koppen.

Dette ble visualisert gjennom en «Historievegg» med  bilder, planter, bønner og andre effekter plassert i bokser på veggen.

På motsatt side la vi opp til en konkurransevegg med kapsler som skjulte funfacts og vinnerlodd. Veggen fungerte som et fint utgangspunkt for å dra kunden gjennom produktinfo og fakta mens de snudde kapsler i håp om å få en liten gevinst på kjøpet. Teksten på veggen inviterte ikke til konkurranse. Dette var bevisst for å unngå å få besøkende som var mest opptatt av å vinne premie, ikke høre om produktet.

På en kaffestasjon midt på standen skulle kundene selv få brygge sin egen kaffe for å få nærhet til produktet og prosessen. På samme stasjon er en sansestasjon med bønner (ferske, tørkede, hele bønner, malte bønner osv.) Her vises også en film med innhold som viser veien fra plante til kopp.