Ved å vise veien fra kaffeplanten til kaffekopp ønsket Nespresso å fortelle om sitt arbeid for ansvarlighet og bærekraft og om hvordan kaffesmaken tas vare på helt fram til koppen.
Dette ble visualisert gjennom en «Historievegg» med bilder, planter, bønner og andre effekter plassert i bokser på veggen.
På motsatt side la vi opp til en konkurransevegg med kapsler som skjulte funfacts og vinnerlodd. Veggen fungerte som et fint utgangspunkt for å dra kunden gjennom produktinfo og fakta mens de snudde kapsler i håp om å få en liten gevinst på kjøpet. Teksten på veggen inviterte ikke til konkurranse. Dette var bevisst for å unngå å få besøkende som var mest opptatt av å vinne premie, ikke høre om produktet.
På en kaffestasjon midt på standen skulle kundene selv få brygge sin egen kaffe for å få nærhet til produktet og prosessen. På samme stasjon er en sansestasjon med bønner (ferske, tørkede, hele bønner, malte bønner osv.) Her vises også en film med innhold som viser veien fra plante til kopp.