Category
Grafisk design, Messer

Würth på Automessen 2015

Kunden:

Würth Norge AS er Norges største leverandør av profesjonelt verktøy, kjemi og verkstedutstyr. Alt Würth gjør og leverer gjennomsyres av kvalitet: Fra bygget like nord for Oslo, hvor de har 12000 kvadratmeter lager, showrom og eget kunstgalleri, til et produktsortiment som teller 130.000 artikler.

Oppdraget:

Würth er en krevende kunde som stiller høye krav til sine leverandører. Vi har i flere år jobbet med spennende prosjekter for denne kunden hvor showrom og utsmykning av hovedkontoret er de største prosjektene. I tillegg har vi levert stands på Automessen som her i 2015.

 

Standen var på hele 560 kvadratmeter hvor alt av strøm, vann og trykkluft var lagt i gulvet. Vi valgte en gulvløsning som ikke bygget mer enn 36 mm for å unngå at de besøkende snublet eller måtte gå opp ett trinn. Gulvet besto av gulvspon med kanaler til strøm etc og et garasjegulv i rødt, svart og hvitt på toppen. Med garasjegulv-flisene kunne vi justere, endre og feilrette hvis kabler eller rør/slanger skulle flyttes eller endres.

 

Vi designet en stand som hentet inspirasjon fra Amerikansk diner og fra Würths racing engasjement. Vi designet også alle temaer og produktområde-grafikk. Veggene var standard alu-ramme system med plexiplater med print, mdf-plater med print og banner-kuber i taket. De sistnevnte sørget for STOR oppmerksomhet på avstand og speilet de forskjellige avdelingene nede på gulvplan. Vi etablerte avdelinger eller «PITSTOP-garasjer» som delte inn i de forskjellige produktområdene.

 

Og til slutt sørget vi for at standen ble riktig og effektivt belyst.

Prosjektleder: Elin Dahl Hjort

+47 9916 9790

 elin@modusdesign.no